Thursday, May 26, 2011

Peristiwa Jilul Nasr....

Bismmillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum....Alhamdulillah,bersyukur kita krna masih lagi dapat membaca petikan yg tidak sberapa penting bagi orang laen tp amat brmkna bagi saya.Subhanalllah...Salam,Tahmid, Dan Tasbih,,kita truskan kpd Allah taala dan Selawat keatas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.....

Hari Terakhir Dan Selepas Majlis Penutup MIFTAH 2011




   Para Sahabatku.....Sedarlah Dan,Bukalah Matamu dan Lihatlah ISLAM kini di tempat yg tidak lama lagi insyaallah akan kita pimpin bersama....ISLAM di sini hanyalah melalui kata2 di hadapan tobor2 pd stiap pagi,program2 yg BALKIS adakan,Di Dalam Liqa` dan mesyuarat2.....Adakah kita hanya mahukan ISLAM setakat ini shja?....tidak tringinkah kamu semua ISLAM di MML adalah yg sbnar2nya....Percayalah Sahabat2ku semua...Pd Tahun 2009, kita bersama2 mendaftar nama sebagai pelajar sekolah biasa di Sekolah Maahad Muhammadi Lelaki,Tp,2010..Jlul Nasr dperknalkan oleh seorang Hamba Allah yg brnama Muhammad Muizzudin Bin Zaini....Pd waktu ini,kita mmikirkan yg Ukhuwwah kita telah betul2 merealisasikan apa yang kita impikan selama ini...iaitu Penhayatan Islam....tp kita x sedar,aq x sedar bahawa masih lagi ramai Sahabat2ku yg laen masih tidak merasakan Kemanisan Ukhuwwah...mgkin orang sperti mrk prlu mrasakan Kemanisan dalam berukhuwwah dan masih lagi trlalu awal utk brsama2 brduka ckita dalam hububngan ini...


  Pd Tahun ini,2011..sudah genap 3 tahun kita tinggal di MML Tamrin yg pertama bagi kita iaitu MIFTAH....Alhamdulillah,aq masih lagi kenangkan kembali saat kita bersama melalui 3 hari yg bermakna di sekolah ini....kita masih lg kekal,tabah dan sabar dalam perjuangan ini....TP,bijaknya syaitan laknatullah...telah menarik seorang demi seorang drpd diri kita(jemaah kita) untuk berhenti mnikmati Ukhuwwah yg sbenar.....seorang demi seorang ditarik kejalan yg hitam...Lailahaillah,Tlonglah kami ya allah....Bantulah Kami dalam mnegakkan Deen-Mu...Cubalah brhenti mmikirkan adek2 fom1 yg sering mgundang masalah...sbb masalah mrk tidak akan selesai...FIKIRKANLAH hal sahabat2 mu.....yg tidak lagi bersama kita...Kami prlukan perhatian drpd sahabt2 kami....tlonglah kami,pimpinkan tangan kami kembali ke jalan yg benar....kami tidak mampu,kami mahu dan tidak berdaya berada seoragn diri....insyaallah Jlul Nasril Mansyud  bleh brubah kearah yg terbaek jika ahlinya masih lagi tidak mmikirkan klemahan yg dhadapinya seorang diri,,,,cubalah berkongsi,cubalah memahami masalah kita.....dan mungkin masalah adek2 akan brkurang jika kita mampu mnjadi yg terbaek.....jgn trlalu fikrkn drama,gurauan yg tdk mmbawa manfaaat....fkirkan lah cara untk ISLAM kmbali menyinar di MML...jgn pentingkan diri sndiri,Diri yg telah mendpat kesedaran.,bntulah mrk yg tidak mgerti apa2....Tahukan Wahai Sahabatku.ILMU yg ada pda diri kami tdk mmpu mmbwa kami kesyurga tnpa kamu semua Jilul Nasril Mansyud...Tolonglah Kami yg Hampir Lari Dari Jalan Keredaan ALLAH....Tolonglah...!!


 Aku Mahukan ISLAM Kembali Menyinar di Bumi MAAHAD MUHAMMADI LELAKI....(*_*)


Aku x mahu ROKOK,SHISHA,MAKSIAT DAN Aku Mahu Kan Hati Ku Kembali Kpd Cahaya Islam Dan Iman.

BERSATU    KEMBALILAH JILUL NASR !!

3 comments:

  1. Asssalamualaikum..

    Ke hadapan mujahid jilul Nasr, tahniah !

    buat generasi seperjuangan, aliff, tahniah jugak. enta berjaya menukilkan luahan rasa dan harapan yang berbuku di hati enta disini.

    benar, harapan enta adalah tuntutan setiap jiwa dan runtunan fitrah insan yang benar benar inginkan Islam menjadi gaya hidup khususnya di maahad sana.

    teruskan perjuangan generasi jilul nasr. bersatulah antum. perkukuhkan ukhuwwah antum. kekalkan momentum perubahan yang sedang dicanang oleh antum sekarang ini.

    tahukah antum?

    berapa ramai generasi sebelum antum yang sekarang ini begitu mengagumi antum sekalian yang sangat hebat membina bi'ah dan begitu kukuh mengangakat fikrah.

    sedarlah, walaupun kami generasi yang telah lalu, tetapi kami amat berbangga memiliki antum egnerasi pelapis yang jauh lebih berkualiti dari kami sekalian.

    akhir kalam,

    ana wakil Jilul Ariffin mendoakan kesejahteraan dan kesungguhan enta aliff serta sekalian sahabat enta untuk terus beristiqamah dalam memperjuangkan Islam di maahad sana, insya allah.

    :)

    ReplyDelete
  2. time kaseh be, insyaallah ape yg baek drpd kata2 abe ake ana amek and kongsi brsama sahabat2....

    ReplyDelete

Muhasabah Kembali,